Digitálne učebnice – trošku pridrahý špás

Autor: Natália Gálisová | 14.2.2011 o 9:09 | Karma článku: 7,76 | Prečítané:  1152x

Vláda sa rozhodla spustiť testovanie projektu digitálnych učebníc. Stále mi nejde do hlavy, prečo sa kompetentní rozhodli vydať cestou finančne náročného projektu bez zaručeného výsledku.

Na školách, ktoré sa častokrát boria s existenčnými problémami, nedocenenými učiteľmi, kde vybavenie rovná sa haraburdiu z roku Pána, kde na záchodoch chýba toaletný papier, kde prefukuje cez staré drevené okná, kde prváčik do svojej výbavičky nedostane ani jedno pero a zošit.

Najmä pokiaľ už dávno existujú lacnejšie a pre potreby nášho školstva primeranejšie riešenia.

Vo svete existuje X interaktívnych učebných portálov, kde sa jednoduchým systémom učiteľ, žiak, či rodič zaregistruje a získa tak prístup k materiálom, ktoré sa mu práve hodia. Môže  s nimi pracovať priamo na hodine, môže si ich stiahnuť, vytlačiť a to všetko buď za symbolickú cenu alebo „výmenou" za dodanie svojho materiálu na portál. Dokonca aj na Slovensku už podobný variant z dielne jedného mobilného operátora funguje.

No, áno, keby sme skúsili ísť najprv overenou cestou, nebavili by sme sa teraz o sume v miliardách,  o zapezpečení špeciálnych tabúľ, projektorov, o notebooku pre každého každému žiaka - lebo iba vtedy bude projekt plnohodnotný.

Nuž, čo dodať. Je fajn kráčať s dobou. Myšlienka využívať moderné prístupy za účelom skvalitnenia, oživenia, či uľahčenia práce na hodinách je tiež fajn. Dobré by však bolo začať menšími a pevnejšími krokmi a nepoužiť hneď zhurta sedemmíľové čižmy....

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

SVET

Teroristi zaútočili v Barcelone, zahynulo najmenej 13 ľudí (minúta po minúte)

Dodávka vrazila do davu ľudí v centre mesta. K útoku sa prihlásil Islamský štát.

SVET

Ľudia utekali v panike. Ako vyzerala situácia v Barcelone (fotogaléria)

Polícia potvrdila, že išlo o teroristický útok.


Už ste čítali?