Kandidát Krajcer a križiak Krajniak

Autor: Natália Gálisová | 8.8.2013 o 8:08 | Karma článku: 17,16 | Prečítané:  1802x

S príchodom augusta sa pri cestách objavili bilbordy kandidáta strany NOVA na bratislavského župana, Daniela Krajcera. Jeden z nich som si vzala na mušku cestou do práce. Na plagáte s jeho tvárou dominujú štyri slová „Mám na to nos". Odvtedy tuho premýšľam, čo nám to pán Krajcer  a jeho tím reklamných machrov chcú vlastne povedať.

Je fajn vedieť si uťahovať zo svojho veľkého nosa. Keď voliči Krajcerovi v roku 2010 uverili pózu v štýle Uncel Sam na rýdzo slovenský spôsob, prečo by kreatívci nesiahli po niečom osobnejšom? Veľký nos je predsa sympatická pomôcka. Vďaka nej je aj volič s menšou predstavivosťou chtiac-nechtiac upozorňovaný napríklad na staré známe „podľa nosa spoznáš kosa". Alebo mysleli chlapci a dievčatá z reklamy skôr na to, že Daniel Krajcer svojím nosiskom vyňuchá šíriacu sa hnilobu v riadení Bratislavského samosprávneho kraja (BSK) a statočne sa s ňou poráta? Načo má vlastne Daniel Krajcer ten svoj nos, teda okrem toho, že sa mu vďaka nemu ľahšie dýcha?

Imaginárne  a nič nehovoriace „to"  neexistujúcu odpoveď nezachráni. Nezachráni ju ani o niečo menšími písmenami napísané konštatovanie „Ľuďom rozumiem". Je fajn rozumieť ľuďom. Lenže porozumenie  stále nie je odpoveďou na otázku, čo kandidát ľuďom vo svojom programe ponúka. A navyše,  či im kandidát NOVA naozaj rozumie, by mali povedať práve ľudia, nie Daniel Krajcer.

Na bilborde sa odpovede na otázku, čo Daniel Krajcer ponúka, nedopátrate. Zato tam naďabíte  na slovnú hračku „Bratislavský Krajcer županom", o ktorej  sa spočiatku dá predpokladať, že ide o odkaz na detailne prepracovanú stránku aj s programom. V skutočnosti nejde o nič.

Ani nemôže ísť o niečo, lebo slogan "Mám na to nos" a slovná hračka "Bratislavský Krajcer županom" hovoria len toľko, že kandidát NOVA si vie v záujme politickej reklamy urobiť žarty zo svojho charakteristického nosa a má za sebou marketingový tím, avšak nie myšlienky, nápady a merateľné návrhy. Pripomínam, že NOVA sa rozhodla pre jeho nomináciu na predsedu BSK zo šľachetného dôvodu, aby sa nebodaj toto kreslo, podobne ako to primátorské, nezafarbilo po voľbách do červena.

Skrátka, nádoba bez obsahu. Daniela Krajcera môže tešiť, že v tomto postavení nie je v rámci NOVA sám. Obstojne sa mu v tejto póze vyrovná Milan Krajniak, rytier, križiak, ktorého sa dotkla Gorila (veru máloktorý rytier sa niečím takým môže pochváliť), okrem iného aj autor knihy Úspešní politici slovenských dejín. Táto drobná publikácia má pekné posolstvo, s ktorým môžem iba súhlasiť. Tiež si myslím, že „potrebujeme prijať naše dejiny, aby sme získali stabilitu a zdroj vedomia o úlohe našej vlasti v 21 storočí". Škoda len, že samotné texty pripomínajú skôr znôšku študentských prác uverejnených na stránke referaty.sk, než prínosný odkaz budúcim generáciám.

Ale to sa nádobkám bez obsahu občas stáva, že prázdnota ich raz dobehne a ostanú iba plytké marketingové slová. Škoda len, že pánom z NOVA sa to stáva akosi pričasto.

PS: S blížiacimi sa voľbami do VÚC si posvietim aj na ostatných kandidátov na pozíciu predsedu BSK, menovite Pavla Freša a Moniku Flašíkovú-Beňovú.

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

DOMOV

Minúta po minúte: Fico zostáva lídrom Smeru, delegáti podporili aj Kaliňáka

Premiér Fico a minister vnútra kritizovali na sneme aj médiá.

DOMOV

Odhalila kauzu predsedníctva. Odkiaľ prišla Zuzana Hlávková?

Gymnázium, ktoré navštevovala, jej plánuje vyjadriť verejnú podporu.

KULTÚRA

Milan Lasica: Už nemôžem umrieť predčasne

Keby som mohol, správal by som sa úplne inak, tvrdí.


Už ste čítali?